headerphoto


Cerebrolizyna - druga seria
(08.11.2011-13.01.2012)

Na wstępie muszę ostrzec, że opisy nie będą tak szczegółowe jak w przypadku pierwsze serii zastrzyków. Powodów jest wiele - ale głównym jest bram możliwości nawet nikłego rozróżnienia, co jest efektem drugiej serii, co jest opóźnionym efektem pierwszej serii, a co jest efektem rozwoju Kubusia. Wszystko zaczyna się przenikać, wzajemnie łączyć. A przyznam się także, że małe osiągnięcia, na które tak bacznie zwracaliśmy uwagę podczas pierwszej serii uwagę, jakoś umykają naszej uwadze :)

Data Opis
1 tydzień Kubuś stał się strasznie płaczliwy. Jest mega rozdrażniony i nastawiony na "NIE". Płacz ma tuż, tuż na brzeszku.
2 tydzień 1) Mam wrażenie, że Kubuś podejmuje próby łączenia słów np: "daj to", "nie to". Jeżeli moje wrażenia się potwierdzą w niedługim czasie to oznacza, że Kubuś znów wykonał duuuuuży krok do przodu. Łączenie słów to kolejny krok w rozwoju.
2) Zabawy z Kubusiem zaczynają być bardziej skomplikowane i nie tylko jednostronne. Poza tym Kuba już nie daje się wpuszczać w maliny. Trywialne tzw. "przybicie piątki". Czasem proszę Kubę o "przybicie piątki" i w ostatniej chwili zabieram rękę. Kuba wybucha śmiechem. Ostatnio poza wybuchem śmiechu Kubuś łapie moją dłoń i trzymając jedną rączką, "przybija piątkę" drugą rączką :)) Coś fantastycznego!!!
3) Rysowanie - Kubuś zaczął zamalowywać kredką powierzchnię. Kreska przy kresce. Super. Dotychczas kreślił jakby śledził węża. Podejmowaliśmy próby takiego rysowania, ale Kubuś jakoś wolał technikę "na wężyka". A teraz patrzę a on myk, myk i zamalowuje :)
4) A poza tym drażliwość i płaczliwość nie ustaje.
3 tydzień 1) Mam wrażenie jakby Kubuś znów zaczął przyspieszać. Zastój z przerwy między zastrzykami zaczyna mijać.
2) Wzrosła jeszcze interaktywność Kubusia, w kontaktach, w relacjach, w zabawie itp.
3) Kubuś nauczył się obsługi wieży audio. Z potrzeby włączenia muzyki i tańczenia Kubuś podpatrzył, co tatuś wyrabia podczas włączania wieży i .... powtórzył :) Czyli naciska power, naciska przycisk, aby otworzyć podajmik na CD, wyciąga płytę - robi to bardzo ostrożnie - w środkowy otwór wkłada paluszek i podnosi płytę CD do góry. Oddaje ją mi i na miejsce wkłada nową. Następnie zamyka podajnik i włącza play :) A potem pląsy i rodzice muszą tańczyć z Kubą :D
4) Kubuś zasmakował w starych bajkach :) Bolek i Lolek, Reksio itp. Ostatnio podczas wstępu do Reksia zaczął naśladować właśnie Reksia - dla przypomnienia napiszę, że Reksio na rozbiegówce m.in. śpiewa, robi zdjęcia, stempluje :D I to właśnie Kubuś zaczął powtarzać. Na rozmontował nas jak podniósł nogę i zaczął się drapać w czoło :D A na Bolku i Lolku śpiewał "la, la, la" :))

Ogólnie - Kubuś bardzo aktywnie zaczął oglądać bajki. Gada do postaci, odpowiada na zaczepki z bajki, bierze czynny udział w zgadywankach, bije brawo itp.
5) Wydaje się jakby szybciej reagował na nasze zaczepki i "polecenia", oczywiście jak nie jest w trybie "wszystko na NIE".
6) Znów przywołam tą nieszczęsną koncentrację, ale w tej dziedzinie znów postęp. Kubuś dostał jako prezent zestaw narzędzi do majsterkowania i ostatnio przez 15 minut, z wielką uwagą i zaangażowaniem naprawiał krzesło śrubokrętem i młotkiem. Takie zabawy się pojawiły i to jest super.
7) W nawiązaniu do punktu wyżej - Kuba bardzo aktywnie zaczął eksplorować otoczenia. Patrzy, kombinuje, dotyka, kręci, przyciska, sprawdza czy dobrze się trzyma itp. itd. Wszędzi go pełno i próbuje czy jedno pasuje do drugiego :D
4 tydzień 1) Po ostatniej wizycie u logopedy i pedagoga specjalnego w jednej osobie, usłyszeliśmy, że:
- Kubuś "zaczął sam kreować własną zabawę na bazie dotychczasowych doświadczeń". To ponoć bardzo ważne i jest kolejnym etapem w rozwoju dziecka.
- coraz więcej można z Kubą zrobić, pojawił się okres współpracy podczas interaktywnych zabaw. Pojawiła się taka namacalna akcja-reakcja :))
2) Tym razem to już nie wrażenie - Kuba zaczął łączyć słowa :))
5 tydzień 1) Kubuś ma okresy straszliwego rozdrażnienia. Czasem nawet nie wiadomo dlaczego płacze - wystarczy krzywo spojrzeć :/
2) Wydaje się nam, że wzrosło napięcie u Kuby - widać to głównie po postawie.
3) Tym razem o moim zaskoczeniu - Kubuś kojarzy ze sobą bardzo odległe fakty :)) Sytuacja następująca - łapie mnie za rękę i prowadzi do pokoju, otwiera szufladę w biurku i wyciąga z niej telefon komórkowy i daje mi, potem sięga znów i wyciąga baterie tzw. paluszki i też mi je daje. Następnie odwraca telefon i pokazuje, abym zdjął tylną osłonkę. Bierze ode mnie baterię i przykłada do telefonu :D i pokazuje, abym włączył telefon :D No tak mnie tym zaskoczył, że nie wiedziałem co zrobić - ucałowałem go :D
4) Kubuś dostał na mikołajki skarbonkę, ale taką wredną, że szczelina do wrzucania monet była z tyłu postaci. Chcąc Kubusia zniechęcić do zabawki, wysypałem mu sporo moniaków (od 1 grosza do maks 10 groszy) na stół. A Kuba? Spokojnie, cierpliwie, z dużym zaangażowaniem zaczął moneta, po monecie chwytać w dwa paluszki i wrzucać do skarbonki. Byłem pod duuużym wrażeniem :) To zachowanie to kolejny przykład na wzrost koncentracji i aktywnego, celowego działania.
6 i 7 tydzień 1) Kubuś zakochał się w tańcu - a dokładniej w piosence "TIK TAK" :D Jak tylko słyszy tą melodię rusza na parkiet. A co lepsze - rusza nóżką, śpiewa "tak, tak", i rusza paluszkiem w rytm piosenki :D
2) Kubuś ma ulubione zabawki - wcześniej tego nie było, a przecież dzieci mają ulubione pluszaki. Chodzi z nimi spać, wychodzi z nimi z domu, wie gdzie leżą :D Fajosko Często przeprowadza cały bój o to, aby wyjść wieczorem z łóżka i drepcze po jakiegoś strażaka i samochód, aby z nimi usnąć :D
3) Kubuś jest pomocnikiem na pełen etat np: jak wieszam jego ulubioną huśtawkę to przysuwa mi krzesło, jak idziemy ze skrzynką na zakupy to dziarsko trzyma się skrzynki i udaje, że pcha :) I tak ze wszystkim - Kubuś musi być pierwszy :)
4) Znów powtórzę - interakcja z bajkami jest niesamowita :D Miło patrzeć jak Kuba reaguje :D
5) Wzrosła ekspresja, głównie w komunikacji z nami. Jak Kubuś wymusza kolację, bo jest głodny to nie jest łatwo zapanować nad nim. Otwiera lodówkę, nie można go oderwać od klamki, otwiera szawkę i wyciąga garnki. A jak już dostanie kolację na talerzu to ręce do góry i krzyczy "ta dam!!!" i ogłasza triumf :)
6) Znów powtórzę - pojawiają się okresy płaczu, drażliwości. Być może dlatego, że wychodzą nam ostatnie zęby (dwójki dolne). A już myśleliśmy, że nie będzie pełnego kompletu :))
7) Bardzo chce Kubuś mówić, ma okresy na prawdę bardzo aktywnego gadania i prób różnych dźwięków.
8) Pojawiła się samodzielność zabaw. Pedagog specjalny potwierdził, że to kolejny etap w rozwoju - czyli Kubuś wykorzystuje zgromadzoną wiedzę do aktualnej zabawy np. trzyma kurę w rączce i udając, że idzie po dywanie, wydaje dźwięki kury :) (mam nadzieję, że rozumiesz ;).
9) To już pewne - Kubuś łączy krótkie słowa: "daj to", "nee to" itp.
8 tydzień 1) Kubuś zaczął kopać piłkę - SUPER. Na razie jest to bardzo nieporadne, ale podejmuje próby oderwania nogi od podłogi i kopnięcia piłki. Może niedługa zagramy jakiś meczyk :)
2) Wspólne zabawy - Kuba uczestniczy aktywnie i rozumie zasady np. siedzimy w kółku, podajemy sobie piłkę po kolei, Kubuś również podaje dalej. Jeszcze niedawno odrzuciłby piłkę do osoby, od której ją dostał.
3) Wspólne zabawy 2 - Kubuś aktywnie bawi się z moją siostrzenicą. Wcześniej częściej bawił się sam ze sobą i wchodził w interakcję w razie potrzeby. Ostatnio zasuwają razem i łobuzują - Ola złapała wkrętarkę, Kubuś śrubokręt i chodzili po mieszkaniu i wszystko dokręcali, nawet ściany :D
4) Taniec, taniec, taniec - nie można spokojnie włączyć radia :)
5) Do tańca doszły zabawy z przestrzenią :D Kubuś kręci się w kółko i testuje, co będzie się działo.
9 tydzień 1) Kubuś już prawie nie ma wpadek z siusiu albo pokazuje rączką na spodnie, albo prowadzi nas do nocnika, albo niesie nocnik i się każe posadzić :D
2) Kubuś ostatnio zaczął bardzo ładnie trzymać kredki, nie jak łopatę, ale klasycznie jak się trzyma długopis, czyli trzech palcach i próbuje precyzyjnego pisania. Niestety lewą rączka ;)
3) Rozpoczęły się samodzielne próby ubierania się - buty, bluza, kombinuje z zasuwaniem suwaka. Przy zakładaniu bluzy próbuje rączką złapać bluzę za plecami i ją założyć. Jakoś specjalnie nie uczyliśmy go tego - pewnie podpatrzył :D
4) Teraz tańczymy już w czwórkę - łącznie z misiem :D
5) Próbuje naśladować nowe dźwięki, testuje co może wymówić - oby tak dalej!!!
6) Kubuś pozuje do zdjęcia z perfekcyjnym uśmiechem :) Kiedy tego się nauczył???
7) Niedawno się pojawiła opcja równoczesnego wykonywania czynności - jedną rączką gra na trąbce, drugą na cymbałkach a noga jeszcze wystukuje rytm.
8) A jako łobuziak - paluszkami chodzę po ścianie :) Rączka pracuje super.
10 tydzień 1) Pojawiła się ulubiona zabawka. Często ucieka z łóżka, biegnie po misia i idzie spać.
2) Kubuś zaczął się wstydzić!!! :D
3) Jak jedziemy na rehabilitację to Kubuś często kieruje autem z tylnego siedzenia. A jak trzymam go na kolanach na pierwszym siedzeniu, to wie wszystko jak się obsługuje - widocznie obserwuje, co robię prowadząc samochód. Ostatnio nawet udawał, że wkłada kluczyk do stacyjki i przekręca go :)
4) Kubuś przechodzi nad zabawkami okrakiem :) Wcześniej tylko mijał :)
5) Pomysłowość Kuby wzrasta - chciał zaparkować samochód w domku i jakoś za mały wjazd był. Więc Kubuś chwycił domek i nałożył na samochód.
6) Kubuś stał się bardzo precyzyjny: odkryliśmy w szafie siatkę ze starymi klockami lego, Kubuś wziął skrzynkę na listy (wymiary 1cm x 1 cm x 1 cm) i zaczął wrzucać do niej malutkie listy (wymiary 1 cm x 1 mm x 2 mm). Co lepsze, te listy były dopasowane idealnie do dziury w skrzynce. Absolutnie precyzyjna robota, aby je wrzucić. Potem znaleźliśmy kielichy (wysokie na cały 1 cm) i zaczęliśmy wznosić toast i stukać się kielichami (oczywiście z dźwiękiem - dzyń) i udawać, że pijemy :) No szaleństwo. Wyglądało to nieźle, kielichy trzymane w dwóch palcach i wieczerza na całego ;)
7) Kubuś chodzi i podciąga sobie nogawki w spodniach (które opadają, bo są za długie).
8) Zaczyna ładnie chodzić, stoi prosto, równo. Jak idzie wolno, to rysuje się obraz cudny, czyli takiego małego chłopczyka łagodnie kołyszącego się na boki, jak to w klasycznym wydaniu jest :)



1% podatku / darowizna

INTERNAUTO - PROSZĘ wspomóż mnie w drodze przez życie. Pozwól, abym mógł przejść je na tyle normalnie, na ile to możliwe. Dzięki Tobie będę bliżej "normalnie". więcej

Apel o 1% za 2017 r.
w formacie PDF

Archiwum apeli

21 marca
Światowym Dniem
Osób z Zespołem Downa

W 2016 r. został przygotowany cykl filmów promujących ten dzień - wywiady z osobami z ZD z 38 krajów, w tym z Polski - "MY FRIENDS MY COMMUNITY" - Obejrzyj filmy

W 2015 r. został przygotowany cykl filmów promujących ten dzień - wywiady z osobami z ZD z 38 krajów, w tym z Polski - "MY OPPORTUNITIES, MY CHOICES" - Obejrzyj filmy

W 2014 r. został przygotowany kolejny film promujący ten dzień - LET US IN - I WANT ACCESS TO HEALTHCARE! - Obejrzyj film

W 2013 r. został przygotowany kolejny film promujący ten dzień - LET US IN - I WANT TO WORK! - Obejrzyj film

W 2012 r. został przygotowany kolejny fantastyczny film promujący ten dzień - LET US IN - I WANT TO LEARN! - Obejrzyj film

W 2011 r. został przygotowany fantastyczny film promujący ten dzień - Will you "Let Us In!"? - Obejrzyj film

W 2009 r. nie było o tym głośno w mediach, ale w TOK FM była audycja. Chcesz posłuchać? Format mp3 (28MB) - pobierz

1% podatku
pomagają mi zbierać:

Kancelaria Doradztwa Podatkowego ABC
Chojnowska Małgorzata

(Kancelaria objeła opieką Kubusia)

NajlepszeWakacje.com
(serwis internetowy i sieć biur turystycznych)

Kanadyjskie Niepubliczne Przedszkole Anglojęzyczne
"Buzzy Bee"


Stowarzyszenie Studio Cogito - Stowarzyszenie Kulturalno-Edukacyjne

fotopracownia bednarczukowie